Zahtjev za odgodu plaćanja

Porezna uprava izdala je poseban obrazac.
Datum objave: 26.03.2020

Dana 24.03.2020. Porezna uprava izdala je poseban obrazac „Zahtjev za odgodu plaćanja uslijed nastupa posebnih okolnosti“.

Radi se o odgodi plaćanja na razdoblje od 3 mjeseca, a zahtjev se odnosi na odgodu plaćanja svih obaveza prema Poreznoj upravi:

  • PDV, 
  • porez na dobit, 
  • porez na dohodak, 
  • doprinose i poreze za plaću i dr.

Nakon razdoblja odgode plaćanja od tri mjeseca, ako niti tada poduzetnik neće moći platiti svoje obveze, može zatražiti plaćanje dugovanja na rate.

Kako će to funkcionirati u praksi?

Kada računovođa obračuna plaću i pošalje JOPPD, na primjer 25.3.2020, poduzetnik te poreze i doprinose mora odmah platiti.

Međutim, kada se poduzetniku odobri ovaj zahtjev, on će za poreze i doprinose po tom JOPPD obrascu imati valutu plaćanja 3 mjeseca (dakle do 25.6.2020.).

Odnosno, JOPPD obrazac koji će se slati u travnju 2020, imat će valutu plaćanja u srpnju ove godine.

Valute plaćanja na ePoreznoj će se automatski ažurirati, bez dodatnih obrazaca i papirologije.

Uz općenite informacije o samom poduzetniku, na zahtjevu treba odgovoriti na 4 kratka pitanja, na koja se odgovara s kratkim DA ili NE:

1. pitanje:

Do nastupa tih okolnosti sve porezne obveze su podmirene, odnosno na dan podnošenja ovog zahtjeva na porezno knjigovodstvenoj kartici je evidentiran dospjeli dug manji od 200,00 kn

 

Znači, dug na poreznoj treba biti manji od 200,00 kn, po svakoj stavci porezne kartice posebno i sveukupno.

2. pitanje:

Uslijed nastupa posebnih okolnosti prihodi/primici su smanjeni za najmanje 20% u mjesecu koji prethodi mjesecu podnošenja zahtjeva, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine

 

Znači, poduzetnik  bi trebao moći dokazati smanjenje prihoda/primitaka, ako Porezna uprava to zatraži.

Prvi zahtjevi bi se trebali slati početkom travnja 2020 jer u stavci broj 2 stoji da "prihodi trebaju biti smanjeni u mjesecu koji prethodi mjesecu podnošenja zahtjeva". 

Znači, zahtjev se šalje početkom travnja da bi da se odnosio na smanjenje prihoda u ožujku.

Poduzetnici koji su pogođeni novonastalom situacijom, ali to će im se na poslovanje odraziti tek tijekom travnja ili svibnja, mogu zahtjev poslati i kasnije, kada će moći dokazati smanjenje prihoda/primitka od najmanje 20%. 

Svakako treba imati na umu da porezna može zatražiti i dokaz smanjenja  prihoda/primitaka.

3. pitanje:

Uslijed nastupa posebnih okolnosti prihodi/primici će biti smanjeni za najmanje 20% u naredna tri mjeseca, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine

 

Ovo je prilično jasno, pretpostavlja se da će poduzetnicima trebati određeno razdoblje da premoste posljedice izazvane korona virusom.

4. pitanje

U prethodnoj godini nije ostvarena vrijednost isporuka dobara i usluga u iznosu većem od 7.500.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost, poreznu osnovicu utvrđujem prema obavljenim isporukama, a izdani računi temeljem kojih je utvrđena obveza poreza na dodanu vrijednost nisu naplaćeni

 

Dakle, Zahtjev za odgodu plaćanja mogu poslati poduzetnici koji nemaju primitke veće od 7.500.000,00 kn i obračunavaju PDV po redovnom obračunu.

Poduzetnici koji obračunavaju PDV po naplaćenim naknadama također mogu predati ovaj Zahtjev (ovdje će označiti NE) i dobiti pozitivno rješenje, neće dobiti odgodu za plaćanje PDV-a, ali će dobiti odgodu za sve ostale obveze. Porezna uprava pojašnjava da oni plaćaju PDV kad im njihov partner plati račun, tako da ako je plaćen račun, onda mogu platiti i PDV.

 

I za kraj ima rubrika „Objašnjenje“, gdje je potrebno u nekoliko jednostavnih rečenica (svojim riječima) opisati kakav imate problem u poslovanju, uzrokovan virusom COVID-19.

Na kraju potvrdite da pod materijalnom i krivičnom odgovornosti potvrđujete istinitost ovih tvrdnji i to je to, vaš zahtjev za odgodu plaćanja je popunjen.

 

Ako postoji neki problem oko podnesenog zahtjeva, poduzetniku će se javiti referentica da ga obavijesti što treba popraviti i da ponovi slanje zahtjeva kojeg će Porezna uprava moći odobriti.

Prema riječima savjetnice iz Porezne uprave, ovi Zahtjevi će se odobravati brzo i po kratkom postupku, jer cilj je pomoći poduzetnicima i olakšati im cijelu situaciju.

Obratite se svojim računovođama kojima ste dali ovlaštenja na ePoreznoj, zajedno prođite kroz obrazac i pošaljite ga jednim klikom.

 

OBRATITE NAM SE ZA SAVJET

NEWSLETTER

Primajte na email novosti iz svijeta knjigovodstva i računovodstva